Web
Zoekmachine optimalisatie
Ik wil bovenaan staan in Google
Deze vraag komt in vrijwel elk gesprek over websites en webshops naar voren. Hoewel het eenvoudig klinkt, is het goed positioneren van een website in zoekmachines tegenwoordig een hele klus. Libelnet helpt u daarmee: de standaard website die wordt opgeleverd is goed vindbaar in Google. De techniek is snel, de bestandsgrootte wordt zoveel mogelijk beperkt, de teksten en structuren zijn in orde en er wordt met de klant meegedacht over de do's en don'ts op het gebied van SEO - Search Engine Optimization.
Maar het kan altijd beter. Om op specifieke zoekwoorden nog hoger te scoren, kan de website verder geoptimaliseerd worden. Libelnet begeleidt de klant naar een website die top functioneert en goed scoort op vooraf bepaalde zoekwoorden.
Bereik de juiste doelgroep
Social media is hot, van Instagram tot WhatsApp, zo ongeveer iedereen heeft er wel iets mee. Elk kanaal heeft zijn eigen karakter en een doelgroep die daarbij past. Op Twitter vinden we snelle media, de jeugd deelt alles via Snapchat en Instagram, en ‘good old’ Facebook deelt de koppositie met WhatsApp als het gaat om dagelijks actieve gebruikers (beiden meer dan een miljard!).
Libelnet volgt alle ontwikkelingen en trends, zodat klanten te allen tijde het juiste advies krijgen voor de inzet van sociale media.
Campagnes en advies
Indien er interesse is om meer met social media te gaan doen, wordt er samen met de klant een plan uitgewerkt. Volstaat enkel een masterclass? Of moet er een volledige campagne worden uitgewerkt? Welke kanalen moeten worden ingezet? Wat voor soort berichten worden er geplaatst? Hoe vaak? Samen met de klant wordt de juiste strategie bepaald en er worden afspraken gemaakt over de rol van Libelnet in het proces.
Integratie in de website
De inzet van social media kan op diverse manieren geïntegreerd worden in de website van de klant. Denk bijvoorbeeld aan een contact-knop waarmee de bezoeker een WhatsApp bericht kan versturen of het tonen van een YouTubevideo. Ook nieuwsberichten die op Facebook, Instagram of Twitter worden geplaatst, kunnen direct binnen een website worden weergegeven, zodat de beheerder slechts 1 keer het nieuwsbericht hoeft te maken.
Event Driven Marketing
Of nog beter geformuleerd: Event Driven Marketing. Er gebeurt iets en een systeem zorgt automatisch voor de vervolgacties. Een nieuwsbrief is veel meer dan een mailtje waar een product met korting wordt aangeboden en wat door veel mensen als ‘spam’ wordt gezien.
Voorbeeld
Begin januari boekt u een vakantie op vakantiepark de Libelhoeve in Zuid Frankrijk. Er volgen enkele automatische berichten:
- Na de reservering ontvangt u een bevestigingsmail met een iDEAL link om de vakantie te betalen.
- Zodra de betaling is uitgevoerd en geslaagd, wordt de reservering definitief gemaakt.
- Vier weken voor de vakantie ontvangt u tips voor tijdens uw verblijf
- Een week voor de vakantie ontvangt u een routebeschrijving en handige informatie voor onderweg
- Op de dag van uw aankomst ontvangt u een welkomstmail met de openingstijden van de receptie en het zwembad
- Twee weken na uw verblijf krijgt u de laatste mail met een verzoek om een enquête in te vullen.
Oneindige mogelijkheden
Handmatig af en toe een nieuwsbrief versturen kan natuurlijk ook. Van eenvoudig tot zeer complex, voor iedere wens is een oplossing. Gekoppeld aan een social media campagne of een website, geautomatiseerd of handmatig, samen met de klant bepalen we de juiste koers en verbeteren we de online identiteit.
Een webapplicatie
Voor specifieke wensen, biedt Libelnet ook maatwerk aan in de vorm van webapplicaties. Een webapplicatie is eigenlijk een stukje software dat precies op deze wensen aansluit en heeft als bijkomend voordeel dat deze altijd en overal via internet bereikbaar is.
Met meer dan 9 jaar aan ervaring op het gebied van webapplicaties (vooral in de recreatiebranche), kunnen wij prima met u meedenken en kunnen op basis van uw eisen en wensen tot een oplossing komen in de vorm van een product.
Voorbeelden
Een voorbeeld van een webapplicatie die Libelnet heeft ontwikkeld is een Zoek&Boek systeem voor een bungalowpark, waarin getoond wordt welke huisjes beschikbaar zijn en welke artikelen kunnen worden (bij)geboekt.
Een ander voorbeeld is een automatisch slagboomsysteem. De slagboom van een camping kan door kentekens van auto’s te scannen, automatisch opengaan bij detectie van kentekens die in het slagboomsysteem bekend zijn. Door dit systeem te koppelen aan het reserveringspakket van de camping, is het dus mogelijk om gasten die op de camping aanwezig zijn automatisch toegang te geven tot het park. Dit kan lange rijen bij de receptie en files bij de slagboom voorkomen. Na vertrek wordt de gast automatisch verwijderd uit het slagboomsysteem en zal deze dus niet meer automatisch het park op kunnen rijden.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de vele mogelijkheden die er mogelijk zijn met webapplicaties. Wat in alle gevallen geldt, is dat Libelnet altijd samen een passende oplossing kan bedenken voor elk mogelijk probleem.
Advies en begeleiding
De online mogelijkheden zijn zo ongeveer onbegrensd. En om door die bomen het bos terug te vinden, begeleidt Libelnet haar klanten naar de keuze voor de best passende webshop. Is er enkel een bestelsysteem gewenst? Of moet de klant ook online kunnen afrekenen? En zijn er ook buitenlandse klanten die niet met iDEAL maar met MisterCash of Sofort Banking willen betalen? Moeten sommige producten gecombineerd worden? Of zijn er producten die ook via andere websites zoals bol.com aangeboden dienen te worden? Het is slechts het topje van de ijsberg van vragen die beantwoord moeten worden voor de start van een webshop.
Eenvoud staat voorop
Het spreekt voor zich dat de winkeleigenaar zelf zijn assortiment en prijzen kan updaten.De kracht is dan ook dat alle webshops van Libelnet door de klant zelf te beheren zijn. Beheert de klant de website liever niet zelf? Geen probleem, dan worden er heldere afspraken gemaakt hoe Libelnet de webshop up to date houdt.
Zoekmachine optimalisatie
Ik wil bovenaan staan in Google
Deze vraag komt in vrijwel elk gesprek over websites en webshops naar voren. Hoewel het eenvoudig klinkt, is het goed positioneren van een website in zoekmachines tegenwoordig een hele klus. Libelnet helpt u daarmee: de standaard webshop die wordt opgeleverd is goed vindbaar in Google. De techniek is snel, de bestandsgrootte wordt zoveel mogelijk beperkt, de teksten en structuren zijn in orde en er wordt met de klant meegedacht over de do's en don'ts op het gebied van SEO - Search Engine Optimization.
Maar het kan altijd beter. Om op specifieke zoekwoorden of producten nog hoger te scoren, kan de website verder geoptimaliseerd worden. Libelnet begeleidt de klant naar een webshop die top functioneert en goed scoort op vooraf bepaalde zoekwoorden.